Twitteren találkoztam néhány hete a CodeMiko csatornával, mely egy VTuber – virtuális YouTuber – és technikusának kalandjait mutatja be. A technikus itt jelenleg azt az embert jelenti, aki a csatornát működteti, és aki az avatar mögött van.
A virtuális avatar egy valódi ember online megjelenése, amely mögé elbújhat és amelyet nem kötnek a fizikai világ korlátai – emiatt pedig a szórakoztatás és a tartalomgyártás végtelennek tűnő dimenziói nyílnak meg előtte. Nagy szavak ezek, de úgy érzem, hogy a vtuber jelenség a kiterjesztett-és virtuális valóságot a mainstreambe emelő cunami egyik első hulláma lesz.
Az alábbi videó remekül kifejti a CodeMiko hátterét, a “technikus” előképzettségét, és általában a trendet, amelynek része:
Így néz ki a beöltözött tartalomgyártó és valós időben változtatható külsejű virtuális avatarja egymás mellett:
És itt egy bontás a cuccokról, amiket használ. A videó alapján tízmillió forint felett van a felszerelésének ára, amihez még hozzájön a Unity-t futtatni képes számítógép. A Unity 3D motort és kiegészítő szolgáltatásait fejlesztő cég egyébként néhány hónapja lépett tőzsdére $U tickerrel. Már most a fél játék-és reklámipar Unity-t használ.
A karakter megformázásához évek animátori tapasztalatára hagyatkozott, és a mai napig ő maga fejleszti a mozdulatait, és a funkciókat, amelyekkel a stream közben a nézők kapcsolatba léphetnek az avatarral, annak megjelenésével és a környezetével.
A virtuális avatarok lehetőségei
Tartalomgyártás, párhuzamos (virtuális) világok, branding.
A CodeMikóhoz hasonló csatornákon a tartalomgyártók egy teljesen új és friss módon szórakoztathatnak, anélkül, hogy a valódi identitásuk miatt kellene aggódniuk. És bár a CodeMiko egyik vonzereje maga a technikus és az út, amelyet bejár a karakter tökéletesítése érdekében, nem érdekes, hogy ki az ember a karakter mögött.
A technológia fejlődésével és a trend terjedésével egyre olcsóbbak lesznek a felszerelések, és egyre jobbak a 3D modellek, a virtuális környezet, a felhasználási lehetőségek. Nem kell tartalomgyártónak lenni ahhoz, hogy valaki el akarjon szakadni a világtól egy időre: a virtuális avatarok lesznek az immerzív 3D világok karakterei, ahol a virtuális világokban párhuzamos gazdaságok is létrejönnek.
A cégek is meg fogják találni a területet: életnagyságú mesefigurák fognak a legtermészetesebb módon beszélgetni a látogatókkal óriási kijelzőkről vagy VR fejeseken keresztül. Disney karakterek például interjút adhatnak és lehetnek virális videók szereplői a korábbiaknál sokkal élettelibb, valódibb módon.
Azok pedig, akik találják ezt annyira izgalmasnak, hogy veszik a fáradságot megtanulni a 3D modellezés és az élő szórakoztatás valószínűleg brutálisan bonyolult elegyét, építői lesznek a jövő egy szeletének.
A futuretrends.hu oldalon főleg technológiával és befektetéssel kapcsolatos bejegyzéseket találsz, melyek ismeretterjesztési céllal születnek.